Gamma sp. j.

POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień

Idea szkolenia

Rozwiń

Skuteczność szkolenia bazuje na obniżeniu stresu związanego z prezentacjami oraz podniesieniu ich efektywności na poziomie przekazywanych informacji, wywieranego wrażenia oraz motywacyjnym – zachęcającym odbiorców do podjęcia oczekiwanych działań.


Szkolenie: techniki prezentacji i autoprezentacji by Chunking realizuje zatem dwa cele:

Rozwój mistrzostwa osobistego – rozumianego jako umiejętność wpływania na audytorium, oddziaływanie, realizowanie zakładanego planu w taki sposób, aby każdy z odbiorców reagował w zakładany sposób.

Wzrost efektywności prezentacji – mierzony na trzech poziomach:

Poziom emocjonalny – efektywność na tym poziomie uzyskuje się poprzez zarządzanie komunikacją niewerbalną, głosem, budowaniem wizerunku, tworzeniem efektu pierwszego wrażenia.

Poziom informacyjny – efektywność na tym poziomie to z jednej strony ilość zapamiętanych informacji (chunków) przez audytorium, z drugiej kontrola nad tym, aby audytorium zapamiętało najważniejsze informacje i potrafiło w sposób niezmieniony przekazać je dalej.

Poziom motywacyjny – jeszcze wyższym w zaawansowaniu jest poziom efektywności motywacyjnej. Poszczególni uczestnicy prezentacji powinni mieć przekonanie do prezentera (poziom emocjonalny), powinni zapamiętać kluczowe dla prezentacji informacje (poziom informacyjny) oraz powinni uzyskać pozytywną motywację do działania.

Jeżeli prezentacja jest skuteczna na tych trzech poziomach, jej odbiorca automatycznie staje się ambasadorem prezentowanego przedsięwzięcia.

Ambasador w organizacji to człowiek, który aktywnie przekonuje innych do danego rozwiązania i osobiście podejmuje działania sprzyjające przedsięwzięciu.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Faza przygotowawcza do prezentacji
  • Przygotowanie samej prezentacji
  • Przygotowanie do prezentacji
2. Przygotowanie samej prezentacji
  • Definiowane celów prezentacji
    • Cele merytoryczne
    • Cele psychologiczne
    • Cel / cele na poziomie przekazu podczas prezentacji
    • Sztuka formułowania celu / celów
  • Rozpoczęcie prezentacji
    • Opis ram czasowych i organizacyjnych prezentacji
    • Wybór icebreakerów
  • Faza środkowa
    • Wybór energiserów prezentacyjnych
    • Wybranie momentów interakcji z odbiorcami prezentacji
    • Podział prezentacji na chunki informacyjne
  • Zakończenie
    • Stworzenie motywacyjnego action planu
    • Ominięcie / rozwinięcie czasu pytań od Odbiorców
3. Przygotowanie do prezentacji
  • Zarządzanie stresem przed prezentacją i w jej trakcie
    • Krzywa Yerkesa-Dodsona – stres jako mobilizator
    • Techniki obniżana stresu przed prezentacją
    • Techniki operacyjne likwidowania stresu podczas prezentacji
  • Techniczne przygotowanie do prezentacji
    • Zasady wykorzystywania programów prezentacyjnych
    • Planowanie prezentacji interaktywnej (flipchart, handouty)
    • Wykorzystywanie innych rekwizytów i akcesoriów podczas prezentacji
4. Budowanie efektywności prezentacji
  • Poziom emocjonalny
  • Poziom informacyjny
  • Poziom motywacyjny
5. Efektywność prezentacji na poziome emocjonalnym – szybkie przypomnienie
  • Efekt pierwszego wrażenia
    • Scenariusz pozytywny – efekt anielski
    • Scenariusz negatywny – efekt diabelski
    • Mechanizm atrybucji w efekcie I wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie / audytorium / trener
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
6. Efektywność na poziome informacyjnym
  • Pojemność pętli fonologicznej – ograniczenia mentalne odbiorców prezentacji
  • Definiowanie chunka informacji
  • Projektowanie prezentacji pod kątem ilości chunków informacji
  • Efekty mnemotechniczne
    • Efekt interferencji
    • Efekt synergii
    • Efekt partycypacji
    • Krzywa zapamiętywania
  • Efekty komunikacyjne
    • Struktura psychologiczna przekazu
    • Proces efektywnej komunikacji
  • Wykorzystanie efektu naturalnego tła
7. Efektywność na poziomie motywacyjnym
  • Definiowanie potrzeb audytorium
    • Cele osobiste długookresowe – potrzeby psychologiczne
    • Cele osobiste „tu i teraz”
    • Cele organizacyjne
  • Perswazja w prezentacji
    • Dopasowanie modelu perswazji do prezentacji
    • Perswazja emocjonalna
    • Perswazja racjonalna
    • Budowanie wiarygodności podczas formułowania komunikatów perswazyjnych
8. Trudne sytuacje w prowadzeniu prezentacji
  • Trudne audytorium
    • Odbiorca nastawiony na sprzeciw
    • Odbiorca dominujący
    • Odbiorca manipulacyjny
    • Odbiorca niezainteresowany
    • Odbiorca agresywny werbalnie
    • Odbiorca rekrutujący przeciwników
  • Trudne sytuacje
    • Nie znamy odpowiedzi na pytanie
    • Nie chcemy udzielić odpowiedzi
    • Pojawiający się zarzut prawdziwy / nieprawdziwy ze strony audytorium
    • Techniczne problemy
    • Sprzeczne oczekiwania
9. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

Case studies

Rozwiń

Szkolenie było dedykowane dla grupy specjalistów, menedżerów oraz przedstawicieli działu sprzedaży. Pracownicy firmy zostali dedykowani na szkolenie w oparciu o analizę luk kompetencyjnych oraz rekomendację przełożonych. Przed szkoleniem został postawiony ogólny cel poprawy efektywności prezentacji. W związku z tym szkolenie zawierało moduł mierzący efektywność na poziomie emocjonalnym, informacyjnym i motywacyjnym. Każdy z uczestników otrzymał informację zwrotną dla każdego z trzech obszarów oraz wskazówki rozwojowe. Dalszy przebieg szkolenia uwzględniał potrzeby indywidualne uczestników. Wszyscy mieli możliwość wielokrotnego przećwiczenia technik i narzędzi prezentacyjnych i autoprezentacyjnych. W rezultacie poza wzrostem kompetencji w tych obszarach nastąpił również wzrost pewność pewności siebie osób szkolonych.

 

 

Uczestnikami intensywnego treningu z obszaru prowadzenia trudnych spotkań i prezentacji biznesowych byli eksperci z pionu strategii. Treści i formuła treningu zostały przygotowane w oparciu o wywiady behawioralne z przełożonym i uczestnikami. Przed szkoleniem zostały postawione trzy najważniejsze cele: rozwój umiejętności przekazywania kluczowych i ważnych z perspektywy odbiorcy informacji (struktura i treść prezentacji), moderacji pracy grupy oraz umiejętności działania w trudnych sytuacjach na spotkaniu (np.: w przypadku wystąpienia sytuacji konfliktowych). W związku z tym każdy  z uczestników na początku treningu miał możliwość poprowadzenia krótkiego spotkania z przygotowaną wcześniej prezentacją biznesową i otrzymania feedbacku od trenera. Następnie grupowo i indywidualnie trener pracował z uczestnikami nad rozwinięciem tych umiejętności, które pozwolą im jak najszybciej osiągnąć zamierzone cele. Ponadto każdy uczestnik opracował na zajęciach indywidualny action plan mający na celu wdrożenie nabytych umiejętności w codziennej pracy. Wdrożenie wszystkich action planów nadzorowane było przez przełożonego. W rezultacie wzrosła pewność siebie uczestników, umiejętność prezentowania oraz radzenia sobie nawet w bardzo trudnych sytuacjach biznesowych.

 

Szkolenie dla specjalistów związanych z realizacją programów unijnych MKiDN dotyczyło obszaru wystąpień publicznych i tworzenia prezentacji Power Point. Uczestnicy mieli możliwość przejścia przez cały proces zaplanowania, stworzenia prezentacji i realizacji wystąpienia publicznego. Głównym celem szkolenia było nabycie przez grupę umiejętności tworzenia przejrzystych i przedstawiających kluczowe informacje 

w efektywny sposób prezentacji oraz umiejętności prowadzenia utrzymującego uwagę odbiorców wystąpienia. W związku z tym każdy z uczestników na początku treningu miał możliwość poprowadzenia krótkiej prezentacji dot. niezobowiązującego tematu i otrzymania informacji zwrotnej od trenera i grupy. Następnie uczestnicy przeszli serię ćwiczeń przeplatanych wykładami merytorycznymi z obszaru planowania wystąpienia, zarządzania stresem, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, radzenia sobie z trudnymi uczestnikami, a przede wszystkim wykorzystania większości opcji programu Power Point. Efektem szkolenia były stworzone w trakcie zajęć i przedstawione na forum prezentacje. Zweryfikowano, że odbiorcy zapamiętali 98% informacji zawartych w prezentacjach i ocenili wystąpienia jako interesujące i skupiające uwagę.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_glowny-inspektorat-transportu-drogowego_nck_panstwowy-fundusz-rehabilitacji-osob-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury-i-dziedzictwa-narodowego_benefit-syst.jpg|O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg|O_syngenta_johnson&johnson_whirlpool_profarm_sodexo_kancelaria-sejmu.jpg
204|198|197
171
TRENERZY SZKOLENIA INFORMACJE O SZKOLENIU

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
1400 zł/os

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300 a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Poprzednie szkolenie
Obecne szkolenie
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień

LISTA SZKOLEŃ Z EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ

Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
12 czerwca 2017 - 13 czerwca 2017
Warszawa

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
19 czerwca 2017 - 20 czerwca 2017
Warszawa

Twoja praca wymaga publicznego  prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Chcesz dowiedzieć się  w  jaki sposób działają emocje i jak często w nieświadomy sposób kierują naszym zachowaniem? Chcesz nauczyć się kontrolować i zarządzać emocjami, tak by stać się  skutecznym menedżerem własnych i cudzych emocji?

Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

The sky is the limit - trening pewności siebie
The sky is the limit - trening pewności siebie
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakby zmieniło się Twoje życie, gdybyś miał większą pewność siebie? Co takiego mógłbyś osiągnąć i zrobić gdybyś bardziej wierzył we własne siłyi kompetencje? Zapisz się na warsztat i zwiększ swoją pewność siebie.

Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

PROFESJONALNY SEKRETARIAT
PROFESJONALNY SEKRETARIAT
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

 Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie- zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Uczymy jak lepiej zarządzać sobą w czasie  - bo czasu nie da się pozyskać ani gromadzić. Szkolenie daje większą efektywność przy mniejszej presji własnej i otocznia. Multitasking, znajomość własnej krzywej efektywności oraz techniki zarzadzania swoją efektywności w danej jednostce czasu powodują, że szkolenie przekłada się na realną zmianą zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Trening kreatywności daje nowe pomysły. Trening innowacyjności uczy jak je zastosować w praktyce. Najnowsze know how, trenerzy eksperci, warsztatowe podejście. Koncepcja treningu łączącego te dwa obszary pozwala uzyskać realne efekty – spełnienie potencjału pracowników , realne wdrożenia i podnoszenie efektywności i satysfakcji z pracy.

SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane