Gamma sp. j.

Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Idea szkolenia

Rozwiń

Stres może zarówno mobilizować jak i obniżać osobistą efektywność. Proponowane szkolenie nauczy uczestników w jaki sposób rozpoznać swoje tzw. optimum stresu oraz jak nim zarządzać- co zrobić, aby redukować stres negatywny (techniki relaksacyjne i antystresowe) oraz w jaki sposób zmobilizować się w trudnej sytuacji (np. ważnego wystąpienia).

GRUPA DOCELOWA:

Pracownicy narażeni na podwyższony poziom stresu, jak i zainteresowani tematyką zarządzania stresem i technik relaksacyjnych.


CELE SZKOLENIA:

  • Uświadomienie uczestnikom mechanizmów reakcji adaptacyjnej
  • Przedstawienia najważniejszych aspektów stresu w miejscu pracy
  • Omówienie i przećwiczenie kulturowych i osobowościowych aspektów reakcji na stres
  • Analizę wpływu otoczenia na nasilenie reakcji stresowych
  • Przedstawienie sposobów radzenia sobie ze stresem na różnych etapach reakcji adaptacyjnej
  • Omówienie najczęstszych błędów w programach zarządzania stresem w organizacji

 

Program szkolenia

Rozwiń
1. Wprowadzenie do zarządzania stresem
  • Czym jest stres – koncepcja Lazarusa
    • Stres jako reakcja na oczekiwania z otoczenia (im trudniejsze zadanie tym większy stres)
    • Wielkość stresu zależna od zasobów człowieka (im mniej potrafię w danej dziedzinie tym większy stres)
  • Krzywa Yerkesa-Dodsona
    • Optimum stresu (stres mobilizuje do działania)
    • Stres pozytywny (chęć do pracy, przyjmowanie wyzwań)
    • Stres negatywny (strach, pustka w głowie, objawy fizyczne, niechęć do podejmowania wyzwań)
  • Czym jest zarządzanie stresem
    • Poszukiwaniem stresu optymalnego
    • Obniżaniem stresu zbyt dużego (techniki antystresowe i relaksacyjne)
    • Podwyższaniem stresy zbyt niskiego (np. wcześnie rano lub wieczorem gdy trzeba się zmobilizować do pracy)


2. Stres negatywny w miejscu pracy
  • Identyfikacja wskaźników stresu
    • Objawy fizjologiczne
    • Objawy poznawcze
    • Objawy emocjonalne
  • Efekt stresu długotrwałego
    • Obniżona efektywność osobista
    • Obniżona efektywność na poziomie zespołu
  • Mapa przyczyn stresu
    • Przyczyny organizacyjne (struktura zarządzania, siatka odpowiedzialności, polityka awansów)
    • Przyczyny procesowe (przepływ informacji, wprowadzanie zmian)
    • Przyczyny zewnętrzne (sytuacja na rynku, koniunktura, sytuacja właścicielska)
    • Przyczyny psychologiczne (na poziomie osobistym i zespołu)


3. Mój poziom stresu aktualnego
  • Skala Holmesa i Rahe`a (w skali ostatniego roku)
  • Skala stresu (zdarzenia krytyczne)
  • Stres fizyczny (stres somatyczny)


4. Strategie radzenia sobie ze stresem – rozpoznanie własnych strategii
  • Koncentracja na emocjach vs. koncentracja na zadaniu
  • Działanie oparte na strategii poznawczej
  • Działanie oparte na strategii emocjonalnej
  • Działanie oparte na strategii ucieczkowych


5. Techniki zarządzania stresem
  • Teoria hydrauliczna – odreagowywanie napięcia
    • Techniki odzyskiwania kontroli
    • Zarządzanie emocjami – emocje negatywne vs. nieprzyjemne
  • Bioenergetyczna koncepcja narastania i rozładowywania napięcia – kumulowanie stresu
    • Psychosomatyka i jej konsekwencje w obszarze stresu
    • Diagnoza własnych zagrożeń
    • Mapa napięć własnego ciała
  • Ćwiczenia relaksacyjne ciało/umysł
  • Ćwiczenia relaksacyjne oparte o wizualizację
  • Ćwiczenia oparte o t.relaksacyjny (ćwiczenia wykonywane na karimatach, w pozycji leżącej)
    • Trening autogenny Schulza
    • Trening Jacobsona
    • Wpływ kondycji psychofizycznej – czyli jak zadbać o siebie?

6. Podsumowanie szkolenia
  • Zdefiniowanie perspektyw (obszarów do zmiany – rodzina, praca, przyjaźń, sport itp.)
  • Zaplanowanie zmiany (w skali tygodnia, miesiąca, kwartału, roku)
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Przeciwdziałanie rezygnacji z własnego zobowiązania


7. Podsumowanie szkolenia
  • Wnioski indywidualne
  • Wnioski na poziomie liderowania zespołowi
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Podsumowanie w formule ssk (start – co zacznę po szkoleniu robić, stop – czego nie będę robił, kontynuacja – jakie działania będę dalej podejmował)

Case studies

Rozwiń

Gamma jako strategiczny partner w obszarze HR realizowała szkolenia zarówno dla kadry menedżerskiej, sił sprzedaży jak i backoffice. Zarządzanie stresem było szkoleniem, w którym mogli uczestniczyć przedstawiciele wszystkich wymienionych grup. Zróżnicowane potrzeby, różne role w organizacji oraz oczekiwania wobec szkolenia sprawiały, że cykl szkoleniowy stał się wyzwaniem. Szkolenia realizowane były przez trenerów z dużym doświadczeniem z tego obszaru oraz z wykształceniem psychologicznym. Struktura treningu bazowała na trzech poziomach stresu – poznawczym, emocjonalnym i fizycznym. Uczestnicy mogli doświadczyć na sobie metod relaksacyjnych z każdego obszaru i wybrać te, które specyficznie dla nich są najbardziej skuteczne. Wysoka jakość pracy trenerskiej oraz unikalne know-how sprawiły, że szkolenia z tego cyklu były wysoko oceniane i liczba chętnych przekraczała możliwości projektu. Panowanie nad stresem było kluczowym aspektem realizacji szkolenia. 

Szkolenie zostało przygotowane dla pracowników działu personalnego oraz kadr i płac. 8 osobowy zespół oczekiwał narzędzi pozwalających zarządzać stresem – mobilizować się w sytuacji wyzwania, obniżać poziom stresu po pracy. Szkolenie było realizowane w duchu work-life balanced. Grupa uczestników otrzymała szereg narzędzi pozwalających świadomie korzystać ze swoich zasobów emocjonalnych i intelektualnych oraz technik niwelujących bariery utrudniające realizację swojego potencjału. Szkolenie poza wartością rozwojową mocno zintegrowało zespół i obniżyło poziom stresu tu i teraz. Każdy z uczestników zakończył szkolenie indywidualnym planem działania.

 

Szkolenie odbywało się w ramach pakietu szkoleń ogólnorozwojowych, w których mogli brać udział pracownicy Kancelarii Sejmu. Uczestnicy szkoleń na początku sceptycznie podchodzili do technik relaksacyjnych oraz do całego psychologicznego podłoża tego treningu. Doświadczenie trenerów, techniki zarządzania stresem, których efekty były widoczne od razu oraz dobra atmosfera szkolenia sprawiły, że szkolenia były bardzo wysoko ocenione. Szkolenia były prowadzone w taki sposób, aby każdy z uczestników uzyskał techniki, które będzie stosował w praktyce – tak, aby widoczna była realna zmiana w sposobie zarządzania stresem. W rezultacie Kancelaria z powodu dodatkowych chętnym zrealizowała więcej szkoleń z tej tematyki niż pierwotnie planowała.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_asmet_bre-bank_4f_lionbridge_impel_dalkia.jpg|O_glowny-inspektorat-transportu-drogowego_nck_panstwowy-fundusz-rehabilitacji-osob-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury-i-dziedzictwa-narodowego_benefit-syst.jpg|O_roche_energia.jpg
156|202|197
171
TRENERZY SZKOLENIA INFORMACJE O SZKOLENIU

27 lipca - 28 lipca
2016 r.
Dni do szkolenia: 28
Miejsce: Warszawa
Liczba dni: 2
Cena netto:
1200 zł/os
1200 zł/os

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300 a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

LISTA SZKOLEŃ Z EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ

Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
14 lipca 2016 - 15 lipca 2016
Warszawa

Chcesz dowiedzieć się  w  jaki sposób działają emocje i jak często w nieświadomy sposób kierują naszym zachowaniem? Chcesz nauczyć się kontrolować i zarządzać emocjami, tak by stać się  skutecznym menedżerem własnych i cudzych emocji?

Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
19 lipca 2016 - 20 lipca 2016
Warszawa

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

PROFESJONALNY SEKRETARIAT
PROFESJONALNY SEKRETARIAT
21 lipca 2016 - 22 lipca 2016
Warszawa

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
27 lipca 2016 - 28 lipca 2016
Warszawa

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
25 sierpnia 2016 - 26 sierpnia 2016
Warszawa

Czujesz się przeciążony? Koniec z tym! Dzięki nam nauczysz się wykorzystywać dostępny czas efektywnie, wykonując maksymalną ilość zadań. Bądź wielozadaniowy, a przy tym maksymalnie efektywny - z nami nauczysz się jak to połączyć i wdrożyć w życie.

Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
03 października 2016 - 04 października 2016
Warszawa

Twoja praca wymaga publicznego  prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

Skuteczność w biznesie. Jak Twoja asertywność i komunikacja wpływają na Twoje sukcesy?
Skuteczność w biznesie. Jak Twoja asertywność i komunikacja wpływają na Twoje sukcesy?
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

Asertywność. Obrona przed wpływem i manipulacją
Asertywność. Obrona przed wpływem i manipulacją
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Trening trudnej sztuki świadomego wpływania na zachowania, decyzje i postawy innych oraz budowania postawy asertywności doskonałej.

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie- zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

 Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Bądź gotowy na nowe wyzwania! Szkolenie ma celu zachęcić do innowacyjnego i kreatywnego spojrzenia oraz inspirować do odkrywania indywidualnych obszarów zdolności i poszerzania wiedzy, zmierzającej w kierunku rozwijania potencjału zawodowego oraz osobistego. Masz czasami wrażenie, że jesteś w sytuacji bez wyjścia? Z nami wykształcisz nawyk szukania innowacyjnych rozwiązań.

EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane