Gamma sp. j.

SZTUKA SAVOIR VIVRE

Idea szkolenia

Rozwiń

Celem szkolenia „Sztuka savoir vivre” jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej (ogólnej) jak i biznesowej.

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z historią i filozofię savoir vivre co ułatwi przyswojenie podstawowych zasad savoir vivre takich jak: rozróżnianie taktu i nietaktu, precedencja (przywitanie, ukłony, podanie ręki, całowanie w rękę, przedstawianie, przejście na „Ty”), budowanie profesjonalnego wizerunku (businessman, businesswoman), tytułowanie (tytuły służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne), etykieta spotkań (small talk czyli tematy użyteczne a niebezpieczne), samochodowy bon ton oraz reguły obyczajowe (komunikacja niewerbalna a zachowanie przestrzeni międzyludzkiej).

Proponowane szkolenie zostało zaprojektowane procesowo tzn. uczestnicy mają możliwość wykorzystania nowonabytej wiedzy w praktyce (np. kultura organizacyjna a zasady savoir vivre w kontaktach biznesowych, praca zawodowa, budowanie wizerunku, kontakty towarzyskie itp.), co bez wątpienia przekłada się na utrwalenie zaprezentowanej wiedzy merytorycznej.

Szkolenie składa się zatem z dwóch etapów: merytorycznego i praktycznego. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają kluczowe zasady savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego, które to w drugiej części szkolenia wykorzystają w praktyce. Zastosowanie nowo nabytej wiedzy odbywa się poprzez grupowe wypracowanie rozwiązań dla przykładowych case study przedstawionych przez trenera i zgłaszanych przez uczestników. Zaproponowana struktura szkolenia umożliwia Uczestnikom przepracowanie nurtujących kwestii pod okiem specjalisty ponadto stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

Większość firm proponujących szkolenia z zakresu savoir vivre skupia się na jednym z aspektów savoir vivre tj. zasadach etykiety towarzyskiej lub biznesowej, nie podejmując próby rozróżnienia wspomnianych aspektów, co w konsekwencji naraża zainteresowanych omawianą tematyką na potencjalne faux pas. Zaproponowany przez nas program ukazuje subtelne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a biznesową. Dzięki informacjom zdobytym podczas szkolenia uczestnicy będą mogli taktownie i pewnie przemieszczać się pomiędzy wspomnianymi aspektami, nie narażając się na śmieszność.

 

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zweryfikować swoją wiedzę oraz rozwinąć umiejętności
z zakresu savoir vivre towarzyskiego i biznesowego niezbędne w kontaktach towarzyskich i codziennej pracy. Największe korzyści ze szkolenia odniosą osoby, które poprzez swoją codzienną postawę mają wpływ
na wizerunek organizacji reprezentując firmę na zewnątrz tj. handlowców, kierowników, menedżerów, oraz pracowników mających kontakt z klientami.

 

OSOBY BIORĄCE UDZIAŁ W SZKOLENIU BĘDĄ POTRAFIŁY:

  • Rozróżnić savoir vivre towarzyski od biznesowego
  • Dostrzec towarzyski takt i nietakt
  • Przedstawić siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • Prowadzić rozmowy z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • Odróżnić elegancję od mody
  • Dobierać odpowiedni strój do określonej sytuacji
  • Posługiwać się wizytówkami podczas spotkań biznesowych
  • Rozpoznawać odpowiednie sztućce i kieliszki
  • Degustować trunki uwzględniając zasady etykiety
  • Spożywać posiłki zgodnie z zasadami etykiety
  • Przygotowywać przyjęcia uwzględniając wymogi etykiety towarzyskiej lub biznesowej
  • Prowadzić korespondencje z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej
  • Przejść na „Ty” uwzględniając zasady etykiety

 

Program szkolenia

Rozwiń
1. Wstęp do savoir vivre
  • Zachowania nietaktowne w odczuciu Uczestników szkolenia  czyli „powszechne wtopy”
  • Historia savoir vivre
  • Filozofia savoir vivre towarzyskiego a biznesowego
  • Rola savoir vivre we  współczesnych realiach społecznych

 

2.Precedencja

  • Odmienność hierarchii towarzyskiej a biznesowej
  • Savoir vivre towarzyski
    • Elementy powitania – słowne
      • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
      • Kto pierwszy mówi: „do widzenia/dobranoc”?
      • Czy wypada pożegnać się stwierdzeniem „żegnam”?
    • Elementy powitania – ukłon
      • Różnica pomiędzy przywitaniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem
      • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
      • Ukłon męski a ukłon kobiecy
    • Elementy powitania – podanie dłoni
      • Podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej
      • Kto komu podaje dłoń
      • Podanie dłoni a rękawiczki
      • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Przejście na „Ty”
      • Kto, komu może zaproponować przejście na „Ty"?
      • Przejście na „Ty”  a niezręczne sytuacje społeczne
    • Tytułowanie: tytuł naukowy, wojskowy, przypisany do stanowiska pracy
  • Savoir vivre w biznesie
    • Kultura organizacyjna a przyjęta etykieta
    • Elementy powitania - słowne
      • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
      • Kto pierwszy mówi: „do widzenia
      • Jak powinien zachować się pracownik (kobieta/ mężczyzna), kiedy do pomieszczenia wchodzi przełożony?
    • Elementy powitania – ukłon
      • Różnica pomiędzy stwierdzeniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem w biznesie
      • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
    • Elementy powitania – podanie dłoni
      • Podanie dłoni
      • Kto komu podaje dłoń
      • Podanie dłoni a rękawiczki
      • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Kultura języka a podążanie za rozmówcą w relacjach biznesowych

 

3. Profesjonalny wizerunek a savoir vivre w ubiorze

  • Dress code kobiet i mężczyzn
    • strój nieformalny
      • business dress
      • business casual
      • casual
    • strój formalny
    • strój koktajlowy
  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju biznesowego
    • Businessman
      • kolorystyka stroju biurowego (gama zakazanych kolorów i wzorów)
      • perfumy i zegarek jako części składowe profesjonalnego stroju
    • Businesswoman
      • kolorystyka stroju biurowego kobiety
      • obuwie, perfumy, makijaż, biżuteria jako elementy składowe profesjonalnego wizerunku

 

4.Elementy etykiety w biznesie

  • Wizytówka
    • Rola wizytówki w biznesie
    • Rodzaje, wygląd, struktura
    • Kiedy i komu można wręczyć wizytówkę?
  • Samochód a zajmowanie miejsc
    • Służbowy
    • Prywatny
    • Taxi
    • Z kierowcą
    • Wsiadanie/ wysiadanie z samochodu
  • Rozmowy telefoniczne
    • Zasady korzystania z telefonów – zróżnicowanie pomiędzy rozmówcą telefonicznym a osobą towarzyszącą
    • Połączenia telefoniczne (godziny wskazane i zakazane)
    • Czas rozmowy
    • Oddzwanianie (kto do kogo powinien oddzwonić)
    • Poczta głosowa
    • Odebranie telefonu a długość sygnału
  • Korespondencja pisemna
    • Netykieta – czyli etykieta w biznesie
    • Zasady korzystania z poczty elektronicznej
      • Eleganckie wiadomości
      • Łańcuszki szczęścia

 

5. Restauracja a zasady savoir vivre

  • Wejście do restauracji a wyjście z restauracji
    • Obecność kelnera a liczba i płeć osób
    • Brak kelnera a liczba i płeć osób
  • Zachowanie przy stole a rola gospodarza spotkania
    • Zajmowanie miejsc przy stole a forma spotkania oraz płeć i ilość osób biorących udział w spotkaniu
    • Nakrycie stołu
      • Rodzaje trunków – a wybór trunku do potrawy i okazji
      • Rodzaje kieliszków i sztućców  - ułożenie a kolejność używania
      • Kolejność zamawiania trunków
    • Spożywanie niektórych potraw
    • Co zrobić z marynarką, kobiecą torebką, chusteczką itp.
    • Toasty i przemówienia - jak je wznosić?
      • Zachowania zakazane podczas wznoszenia toastu
    • Uregulowanie rachunku
      • Kto dokonuje zapłaty
      • Wysokość napiwku

 

6. Zasady savoir vivre poza granicami kraju

  • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe
    • Gesty
    • Mowa ciała
    • Mimika twarzy
  • Przyjmowanie gości
    • Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych w zależności od kultury:
      • Europa
      • Bliski Wschód
      • Azja
      • Afryka
      • Ameryka Południowa
      • USA


7. Podsumowanie szkolenia

  • Nurtujące kwestie: sesja pytań i  odpowiedzi
  • Quiz  szkoleniowy – podsumowanie „ciekawostek” z zakresu savoir vivre
    • 60 pytań weryfikujących wiedzę z zakresu savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego
 

 

 

Case studies

Rozwiń

Urząd miasta Ostrołęka

Podczas szkolenia Urzędnicy mieli okazję zapoznania się z ogólnymi zasadami savoir vivre. Uczestnikom przekazano wiedzę i umiejętności dotyczące odpowiedniego zachowania w określonych sytuacjach, tak codziennych, jak i w szczególnych momentach (przyjęcia, konferencje).
Na początku trener przekazał uczestnikom podstawową wiedzę merytoryczną, posługując się różnymi przykładami z życia codziennego, nierzadko zabawnymi. Po części teoretycznej przyszedł czas na zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy szkolenia zostali podzieleni na grupy, w których mieli opracować scenki, wcześniej przygotowane przez trenera, dotyczące savoir vivre’u.  Po prezentacjach zostały omówione analizowane sytuacje, a następnie grupa zadawała pytania trenerowi  i rozstrzygała sporne kwestie. Zaproponowana forma szkolenia okazała się być efektywną i kreatywną metodą pracy grupowej.

Osoby biorące udział w szkoleniu najbardziej doceniły scenki, które, jak stwierdziły ułatwiły przyswojenie
i ustrukturalizowanie wiedzy z pierwszej części szkolenia oraz zapewniły, że wiedza ta nie zostanie zapomniana po jego zakończeniu.

„Forma szkolenia była bardzo przystępna i efektywna.” – mówi Magdalena L. – „Scenki doskonale spełniły swoje zadanie, i ułatwiły zapamiętywanie, a dodatkowo wzbudzały pozytywne emocje. Teraz z pewnością będę wiedziała jak się zachować w sytuacjach, co do których wcześniej miałam wątpliwości. Szkolenie godne polecenia.”

 

Projekt szkoleniowy firmy Gamma w głównej mierze miał za zadanie przedstawić filozofię kultury organizacyjnej. Uczestnicy dowiedzieli się między innymi jak i kiedy się przedstawiać, jak i komu wręczać wizytówki na spotkaniach, a także tego, jak się na spotkaniach zachować. Ponadto zyskali świadomość tego, że im bardziej formalną strukturę ma dana organizacja, tym większe znaczenie ma zastosowanie zasad savoir vivre biznesowego.

Osoby biorące udział w szkoleniu wysoko oceniły wiedzę, którą na nim zyskały. Jako jeden z benefitów, wymieniły to, że już nie będą czuły się skrępowane przychodząc do nowej firmy, lub w innej formalnej sytuacji. Co więcej, wiele z tych osób nie zdawało sobie sprawy, jaki wpływ na relacje z klientami ma ich zachowanie.
„Dzięki szkoleniu Gammy, nie zastanawiam się już jak się zachować w danej sytuacji, mam jasność, działam!” – wypowiada się Janusz D., jeden z uczestników szkolenia.- „Wierzę, że dzięki temu szkoleniu zrobię lepsze wrażenie na klientach i będę wiedział jak zachować się na spotkaniach z nimi.”


Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg|O_syngenta_johnson&johnson_whirlpool_profarm_sodexo_kancelaria-sejmu.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
162|198|185
171
TRENERZY SZKOLENIA INFORMACJE O SZKOLENIU

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
1400 zł/os

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300 a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
SZTUKA SAVOIR VIVRE
Następne szkolenie

LISTA SZKOLEŃ Z EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ

Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
12 czerwca 2017 - 13 czerwca 2017
Warszawa

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
19 czerwca 2017 - 20 czerwca 2017
Warszawa

Twoja praca wymaga publicznego  prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Chcesz dowiedzieć się  w  jaki sposób działają emocje i jak często w nieświadomy sposób kierują naszym zachowaniem? Chcesz nauczyć się kontrolować i zarządzać emocjami, tak by stać się  skutecznym menedżerem własnych i cudzych emocji?

Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

The sky is the limit - trening pewności siebie
The sky is the limit - trening pewności siebie
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakby zmieniło się Twoje życie, gdybyś miał większą pewność siebie? Co takiego mógłbyś osiągnąć i zrobić gdybyś bardziej wierzył we własne siłyi kompetencje? Zapisz się na warsztat i zwiększ swoją pewność siebie.

Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

PROFESJONALNY SEKRETARIAT
PROFESJONALNY SEKRETARIAT
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

 Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie- zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Uczymy jak lepiej zarządzać sobą w czasie  - bo czasu nie da się pozyskać ani gromadzić. Szkolenie daje większą efektywność przy mniejszej presji własnej i otocznia. Multitasking, znajomość własnej krzywej efektywności oraz techniki zarzadzania swoją efektywności w danej jednostce czasu powodują, że szkolenie przekłada się na realną zmianą zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Trening kreatywności daje nowe pomysły. Trening innowacyjności uczy jak je zastosować w praktyce. Najnowsze know how, trenerzy eksperci, warsztatowe podejście. Koncepcja treningu łączącego te dwa obszary pozwala uzyskać realne efekty – spełnienie potencjału pracowników , realne wdrożenia i podnoszenie efektywności i satysfakcji z pracy.

SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane