Gamma sp. j.

Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym

Idea szkolenia

Rozwiń
To czy jesteś zawodowo efektywny w dużej mierze zależy od nabytych nawyków i sposobów zarządzania sobą. To czy jesteś asertywny zależy od tego, czy w takim samym stopniu akceptujesz innych, tak jak akceptujesz siebie. Twoja samoocena, osobista tożsamość oraz zarządzanie emocjami przekładają się na komunikację z innymi, poczucie szczęścia lub frustracji, motywację do działania, czy lęki przed porażką. A ponieważ wszyscy jesteśmy istotami społecznymi, i funkcjonujemy pośród ludzi, to potrzebujemy ich do realizacji naszych zadań czy celów. Jakby zatem nie patrzeć na własną efektywność zawsze i wszędzie będzie ona związana z naszą umiejętnością funkcjonowania pośród ludzi, komunikowania się z nimi i wpływania na nich.

Praktyczny charakter treningu pozwala uczestnikom zobaczyć i poczuć na własnej skórze jakie obszary ich umiejętności wymagają szlifu. Szkolenie uświadamia, że efektywność osobista to ciągła praca nad sobą.

UWAGA! Udział w treningu i rozwój własnych kompetencji nie tylko zmusza do opuszczenia swojej strefy komfortu psychicznego, ale również daje odpowiedź nad czym musisz popracować jeśli chcesz zwiększyć efektywność własną i asertywność. Trening ma charakter zadaniowy i pozbawiony jest charakteru stricte wykładowego/slajdowego/ scenkowego.
 

Program szkolenia

Rozwiń

Efektywność własna – krok po kroku

  • Twoja jakość emocjonalna i jej wpływ na sukces (efektywność).
  • Samoocena jako źródło sukcesów i porażek komunikacyjnych (asertywność w komunikacji)
  • Asertywność to wrodzony talent czy nabyta umiejętność?
  • Mówią, że możesz wszystko co tylko chcesz, i że Twój sukces zależy tylko od Ciebie? A co, jeśli dowiesz się, że mówią to tylko po to, abyś dalej się oszukiwał?
  • Porażki – wyzwania – frustracja – poczucie szczęścia – no w głowie się nie mieści!
  • A czy wiesz czego chcesz? Bo to, że wiesz, czego nie chcesz jest oczywiste!
  • Czy wiesz w czym jesteś najlepszy? auto diagnoza/ćwiczenie

 

Mówisz, że umiesz się komunikować? No to popatrzmy i posłuchajmy!

  • Ingracjacja jako najprostsza forma wywierania wpływu.
  • Konformizm
  • Autoprezentacja
  • Pochlebstwa
  • Co mówi o Tobie Twoja autoprezentacja i jaki ma wpływ na interakcje z innymi w grupie?
  • Twoje interakcje z innymi – jak sobą zarządzać, żeby osiągnąć postawione cele i nie wchodzić innym w drogę (albo w tyłek) - analiza video case.
  • Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na komunikację interpersonalną.
  • Czy komunikacja to wywieranie wpływu? - spojrzenie na komunikację interpersonalną nie tylko jako formę wymiany informacji ale przede wszystkim jako formę wywoływania określonych reakcji. Proste ćwiczenie pokazuje, że każda forma komunikacji to forma wywierania wpływu!
  • Perfidne ale skuteczne socjotechniki wykorzystywane w trakcie komunikacji interpersonalnej - analiza video case.
  • Realna i 100% naturalna prezentacja przez trenera perfidnych zagrywek i sposobów obrony 
  • Czy sama asertywność to właściwa obrona przed socjotechnikami?

 

Poczucie własnej wartości a asertywność?

  • Skąd wiesz, że jesteś asertywny? A może nie jesteś asertywny, tylko agresywny?
  • Asertywność – od bierności do agresji
  • A JA Jestem bardziej asertywny od Ciebie! Czyli co? Jednak manipulacja?
  • Masz niską samoocenę? To się zdarza każdemu!
  • Przecież ja nie mam kompleksów! - czyli jak maskujesz własne kompleksy, żeby inni myśleli o Tobie lepiej.
  • Gesty świadczące o braku pewności tego co przekazujesz - analiza video case.
  • Gesty świadczące o niskiej samoocenie - analiza video case.
  • Gesty świadczące o zbyt dużej pewności siebie, zniechęcające rozmówców do dalszego słuchania - analiza video case.
  • Brak spójności i fałszywy przekaz nieświadomy? Kiedy intuicja podpowiada Ci, że ktoś Cię wprowadza w błąd. Dlaczego jej nie słuchamy?

 

Inni ludzie w moim życiu!

  • Interakcje z innymi – jak się odnaleźć w grupie? - analiza video case.
  • Przekonaj mnie, że nie mam racji - analiza video case.
  • Czy wszyscy możemy być królami życia?
  • Zasłużyłeś na szacunek? A co grupa ma z tego? - analiza video case.
  • Dlaczego jedni wchodzą mi tyłek, a inni wchodzą mi drogę?
  • Stoisz mi na drodze do mojego celu – i co teraz?! - analiza video case.
  • Natura ludzka i dwa sposoby na sukces w życiu
  • Co mnie najbardziej irytuje u innych? - auto diagnoza/ćwiczenie

 

Kim jesteś? Jesteś zwycięzcą!

  • Twoja efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
  • Teraz idę własną drogą!
  • Skąd wiesz, że wiesz czego chcesz – cele, zadania i wyzwania
  • Czy zawsze tak będzie?
  • Podsumujmy to co wiemy o sobie - Pytania i odpowiedzi - analiza strategii stosowanych przez uczestników w ćwiczeniach na bazie osiągniętych wyników. Zakończenie treningu.

 

WAŻNE! Trener zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności programu ze względu na dynamikę prowadzonego szkolenia. Szkolenie nie jest szkoleniem liniowym. Na przebieg szkolenia maja wpływ zadania oraz uczestnicy szkolenia.

Case studies

Rozwiń

Dlaczego warto zainwestować w ten trening, czyli o przewadze nad innymi szkoleniami

  1. Uczestnicy biorą udział w prawdziwych realnych sytuacjach. Nie odtwarzają scenek i nie wchodzą w aktorskie role, które z racji braku lub nadmiaru posiadanych atrybutów mogą być dla nich zbyt abstrakcyjne do prawidłowego wykonania. Każdy uczestnik realizuje swój scenariusz wedle własnych możliwości (umiejętności – kompetencji), co przekłada się na określony, mierzalny wynik.

  2. Podczas szkolenia, na potrzeby ćwiczenia/scenki nie szuka się tzw kozła ofiarnego – ratownika, który wybawi innych z konieczności opuszczania strefy komfortu i brania udziału w ćwiczeniu/scence. Ćwiczenia są tak skonstruowane, aby każdy uczestnik mógł na własnej skórze poczuć istotę przedmiotu szkolenia, ze wszystkimi konsekwencjami swoich decyzji, lub też ich braku.

  3. Ćwiczenia nie są symulacją. Wszystko dzieje się naprawdę. Emocje generowane przez uczestników po jednej stronie stołu przekładają się na emocje po drugiej stronie stołu.

  4. Ćwiczenia składają się z tur, które pozwalają uczestnikom sprawdzić się zarówno w taktykach jak również w dłuższych strategiach związanych z przedmiotem szkolenia (negocjacjami, wywieraniem wpływu), które mają ich zaprowadzić do określonego wcześniej celu.

  5. Ciągłość ćwiczeń pozwala uczestnikom uzyskiwać korzyści w przyszłości, bez konieczności myślenia wyłącznie w kategoriach doraźnych, co ma miejsce w trakcie standardowych scenek.

  6. Wszystkie ćwiczenia ze scenariusza mają charakter mierzalny i są pozbawione subiektywnej oceny kogokolwiek. Unika się w ten sposób komunikowania opinii w oparciu o argument WYDAJE MI SIĘ lub ex catedra.

  7. Uczestnicy zawsze otrzymują obiektywną informację zwrotną w postaci osiągniętego efektu negocjacji/zarządzania/wywierania wpływu/perswazji. Jeżeli któryś z uczestników popełnił błąd, jest on mierzalny i przekłada się na stan posiadania. Stan posiadania w ćwiczeniach zawsze generuje określona emocję a te w przypadku powtarzania się, pozostają na stosunkowo długi czas i powodują strukturalne, trwałe zmiany w pamięci, co staje się inwestycją na całe życie.

  8. Na potrzeby dalszej ewaluacji prowadzony jest arkusz wyników uzyskiwanych przez poszczególnych uczestników. Obiektywne dane z arkusza mogą służyć do oceny kompetencji uczestników w danym obszarze treningu (1).

  9. Interakcje między uczestnikami są prawdziwe i mają wpływ na ich decyzje.

  10. Ze względu na wieloturowy aspekt ćwiczeń oraz tzw iterowany dylemat więźnia (teoria gier matematycznych), uczestnicy na własnej skórze mogą doświadczyć konsekwencji swoich decyzji z tym samym partnerem, który w następnej turze może chcieć się zrewanżować za poczynioną mu krzywdę z wcześniejszej tury (naruszona zasada JA JESTEM OK – TY JESTEŚ OK!).

  11. Przyswajanie wiedzy przez uczestników opiera się o tzw. „pamięć emocjonalną”, która jest zdecydowanie trwalsza niż pamięć logiczno-mechaniczna. Uczenie polega na tym, że otaczający świat w ćwiczeniach odpowiada w naturalny i realny sposób na nasze posunięcia, a my zapamiętujemy wynik tego procesu. Uczestnik treningu uczy się na własnych błędach, które popełnia w trakcie ćwiczeń.
  12. Szkolenie wymaga od uczestników kreatywności, zaangażowania i działania. Bierna postawa uczestnika uniemożliwia mu poznanie siebie oraz swoich obszarów dalszego rozwoju. Innymi słowy – samo przyglądanie się jak inni ćwiczą nie gwarantuje trwałego przyswojenia umiejętności miękkich. Pozwala jedynie opanować dane zagadnienie teoretycznie, nie praktycznie.

  13. Każdy uczestnik, który zaangażował się w ćwiczenia i starał się na 100% swoich możliwości wychodzi ze szkolenia bogatszy o doświadczenie praktyczne przekładające się na wymierne korzyści w zakresie jego umiejętności miękkich, z obiektywną informacją zwrotną na swój temat a nie daną mu ex katedra przez trenera.

  14. Trener nie unika interakcji z uczestnikami. Daje to uczestnikom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności względem trenera.

  15. W opinii samych uczestników największą wartością jest możliwość zobaczenia siebie samego w AKCJI, co jest nieocenionym źródłem informacji o nich samych.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_atlantic-fund-services_dct-gdansk_hbo_amerigas_pge_wydawnictwo-wiedza-i-praktyka.jpg|O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
216
210
TRENERZY SZKOLENIA INFORMACJE O SZKOLENIU

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
1600 zł

KONSULTANT SZKOLENIA

Alicja Kubowicz

Project Manager
Tel. kom. [+48] 505 285 870
Tel. [+48] 22 201 93 56
Fax: [+48] 22 266 08 51



a.kubowicz@projektgamma.pl
Zostaw swój nr telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym

LISTA SZKOLEŃ Z EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ

Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
12 czerwca 2017 - 13 czerwca 2017
Warszawa

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
19 czerwca 2017 - 20 czerwca 2017
Warszawa

Twoja praca wymaga publicznego  prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Chcesz dowiedzieć się  w  jaki sposób działają emocje i jak często w nieświadomy sposób kierują naszym zachowaniem? Chcesz nauczyć się kontrolować i zarządzać emocjami, tak by stać się  skutecznym menedżerem własnych i cudzych emocji?

Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

The sky is the limit - trening pewności siebie
The sky is the limit - trening pewności siebie
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakby zmieniło się Twoje życie, gdybyś miał większą pewność siebie? Co takiego mógłbyś osiągnąć i zrobić gdybyś bardziej wierzył we własne siłyi kompetencje? Zapisz się na warsztat i zwiększ swoją pewność siebie.

Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

PROFESJONALNY SEKRETARIAT
PROFESJONALNY SEKRETARIAT
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

 Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie- zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Uczymy jak lepiej zarządzać sobą w czasie  - bo czasu nie da się pozyskać ani gromadzić. Szkolenie daje większą efektywność przy mniejszej presji własnej i otocznia. Multitasking, znajomość własnej krzywej efektywności oraz techniki zarzadzania swoją efektywności w danej jednostce czasu powodują, że szkolenie przekłada się na realną zmianą zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Trening kreatywności daje nowe pomysły. Trening innowacyjności uczy jak je zastosować w praktyce. Najnowsze know how, trenerzy eksperci, warsztatowe podejście. Koncepcja treningu łączącego te dwa obszary pozwala uzyskać realne efekty – spełnienie potencjału pracowników , realne wdrożenia i podnoszenie efektywności i satysfakcji z pracy.

SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane