Gamma sp. j.

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA

Idea szkolenia

Rozwiń

Szkolenie dedykowane jest wszystkim tym, którzy chcą poprawić swój komfort życia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Uczestnictwo w tym warsztacie daje bardzo dużo energii osobom, które przez natłok zadań i sytuacji osłabiających stan psychofizyczny tracą zapał do różnych formy aktywności.

Z jednej strony powtarzalność wielu czynności (rutyna) często wprowadza w nasze życie swoisty marazm, z drugiej zaś różnorodność zadań, a także zmian i sytuacji nieprzewidywalnych, powoduje, że jesteśmy w stanie ciągłego napięcia i poczucia braku kontroli nad tym, co dzieje się z nami oraz wokół nas.

W takich sytuacjach mamy prawo powątpiewać, czy poradzimy sobie z wszystkim, czy nasze ambicje, aspiracje są możliwe do zrealizowania. Warsztat pozwoli każdemu uczestnikowi odnaleźć skuteczny sposób na wzmocnienie i doskonalenie osobistej efektywności, a w rezultacie podniesie poziom poczucia własnej skuteczności oraz satysfakcji z życia.

 

ROZWIJANE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Wzrost świadomości własnych reakcji w sytuacjach trudnych – łatwiejsze rozumienie źródeł własnych zachowań
  • Rozróżnianie rodzaju sytuacji indywidualnie rozumianych, jako trudne i dobór skutecznych technik radzenia sobie z nimi
  • Odnajdywanie unikatowego sposobu automotywacji – „ścieżka dostępu” do własnego potencjału, jako nieodkrytej do tej pory „kopalni możliwości”
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych poszczególnych osób z otoczenia zawodowego
  • Skuteczne dostosowywanie sposobu motywowania danych typów osobowościowych do współpracy / wsparcia w realizacji własnych celów (skuteczne wywieranie wpływu na innych)
  • Stosowanie metod ułatwiających optymalne wykorzystanie własnych zasobów jak czas, wiedza, energia (stan psychofizyczny) a także zasobów zewnętrznych jak współpracownicy / podwładni (w zależności od pełnionej funkcji)
  • Efektywne planowanie z optymalnym wykorzystaniem zasobów własnych (wewnętrznych) oraz otoczenia (zewnętrznych) w oparciu o realia (racjonalna ocena sytuacji)
  • Radzenie sobie ze stanem demotywacji – umiejętność „podnoszenia się” i skutecznego działania
  • Elastyczne stosowanie wszystkich poznanych narzędzi w celu poprawienia własnego komfortu pracy 
    i jej rezultatów 

 

GRUPA DOCELOWA:

Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich, którzy:

  • chcą zrozumieć siebie, swoje motywacje, preferencje w kontaktach z innymi a także chcą zrozumieć lub udoskonalić zrozumienie innych osób,
  • chcą poprawić swoje relacje w kontaktach z innymi (szefami, podwładnymi, współpracownikami ale również z rodziną lub przyjaciółmi),
  • szukają większej motywacji i zadowolenia w życiu zawodowym i osobistym.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Przekonania a komfort pracy
  • Rodzaje przekonań
    • Ograniczające
    • Ułatwiające
  • Rola przekonań w naszym życiu
  • Model R. Diltsa
    • Co i kto ma wpływ na nasze przekonania.
    • Dlaczego reagujemy, decydujemy, motywujemy się w taki a nie inny sposób.
    • Świadomość swoich zachowań jako możliwość „zdrowego” rozwoju, czyli jak poprawić własny komfort pracy
2. Poziom efektywności osobistej
  • Analiza osobistej efektywności – autodiagnoza
  • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie sobą w czasie
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu sobą w czasie
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A
3. Automotywacja
  • Mechanizmy motywacyjne dorosłych
    • Czynniki motywacyjne
    • Źródła motywacji i demotywacji
  • Czym jest automotywacja?
  • Indywidualne wartości determinujące nasze zaangażowanie
    • Mój system wartości a środowisko – model R. Diltsa w praktyce
    • Spójność własnego systemu wartości vs. efektywność osobista.
4. Asertywność jako troska o własną efektywność
  • Istota asertywności
    • Czym jest asertywność a czym nie jest – definicja
    • Asertywność reaktywna
    • Asertywność proaktywna
  • Asertywne stawianie granic – komunikat JA
5. Pozytywne wywieranie wpływu – jak angażować innych w osiąganiu celów
  • Wywieranie wpływu
  • Potrzeby psychologiczne
    • Zysk
    • Bezpieczeństwo
    • Wygoda
    • Prestiż
  • Jak zaspokajać potrzeby innych angażując ich do realizacji swoich celów
6. Model T. Gordona
  • Model Gordona jako sposób kontrolowania sytuacji problemowej
  • Klasyfikacja problemów w życiu osobistym i zawodowym
  • Jak utrzymywać zdrowy dystans do sytuacji problemowej?
  • Optymalizacja własnych zadań w sytuacji problemowej – emocje vs. racjonalna ocena sytuacji
7. Typ osobowościowy a efektywność osobista
  • Jakimi wartościami kierują się poszczególne typy osobowościowe?
  • Jakie kluczowe czynniki mojej osobowości mają wpływ na moją skuteczność w realiach zawodowych?
  • Jakie zachowania nas różnią?
  • Jak wykorzystać te zachowania do budowania i utrzymywania skutecznej relacji z innymi typami osobowościowymi w realizacji zarówno wspólnych zadań, jak i własnych?
8. Pracowitość a efektywność
  • Własny wkład energetyczny w zadanie a jego efektywność
  • Skaner przekonań jako narzędzie pozwalające oszczędzić własną energię
  • Matryca Eisenhower
  • Rodzaj zadań a delegowanie lub prośba o wsparcie – jak uniknąć syndromu Zosi Samosi
9. Planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów własnych oraz otoczenia
  • Waga i kryteria celu
    • Metoda SMART
    • Określanie celów w realiach zawodowych.
  • Przydatność modelu Diltsa w skutecznym planowaniu
  • „Strategia optymizmu” jako narzędzie planowania.
    • Jak uwzględniać własne potrzeby w planowaniu.
    • Powiązanie własnych potrzeb z wymogami otoczenia.
  • Planer tygodniowy i miesięczny
10. Postanowienia a działanie – od myśli do czynu
  • Czynniki wpływające na wdrażanie planu w życie
    • Czynniki sprzyjające wdrażaniu planu
    • Czynniki powstrzymujące nas przed działaniem
11. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

Case studies

Rozwiń


Radio Eska jest Klientem Gammy od lat. Jednym z obszarów współpracy był kompleksowy cykl szkoleniowy dla sił sprzedaży. Jeden z etapów akademii bazował na sprzedaży narracyjnej. Doradcy ds. reklamy nauczyli się budować narracje i poprze ich właściwy dobór tworzyć więź z klientem w oparciu o zaufanie. Przed rozpoczęciem cyklu szkoleniowego siły sprzedaży zajmowały trzecie miejsce w rankingu Media & Marketing. Po jego zakończeniu Radio Eska zajęło pierwsze miejsce jako firma posiadająca najbardziej efektywnych pracowników sprzedaży.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_glowny-inspektorat-transportu-drogowego_nck_panstwowy-fundusz-rehabilitacji-osob-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury-i-dziedzictwa-narodowego_benefit-syst.jpg|O_inspektorat-transportu_-centrum-krwi_fundusz-rehabilitacji-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury_benefit-syst.jpg|O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg
156|198|185
171
TRENERZY SZKOLENIA INFORMACJE O SZKOLENIU

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
1200 zł/os

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300 a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Poprzednie szkolenie
Obecne szkolenie
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA

LISTA SZKOLEŃ Z EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ

Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
12 czerwca 2017 - 13 czerwca 2017
Warszawa

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem
19 czerwca 2017 - 20 czerwca 2017
Warszawa

Twoja praca wymaga publicznego  prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Chcesz dowiedzieć się  w  jaki sposób działają emocje i jak często w nieświadomy sposób kierują naszym zachowaniem? Chcesz nauczyć się kontrolować i zarządzać emocjami, tak by stać się  skutecznym menedżerem własnych i cudzych emocji?

Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

The sky is the limit - trening pewności siebie
The sky is the limit - trening pewności siebie
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakby zmieniło się Twoje życie, gdybyś miał większą pewność siebie? Co takiego mógłbyś osiągnąć i zrobić gdybyś bardziej wierzył we własne siłyi kompetencje? Zapisz się na warsztat i zwiększ swoją pewność siebie.

Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O METODOLOGIĘ MBTI®
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W OPARCIU O MODEL R. DILTSA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

PROFESJONALNY SEKRETARIAT
PROFESJONALNY SEKRETARIAT
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
ASERTYWNA KOMUNIKACJA I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

 Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie- zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
MULTITASKING I EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Uczymy jak lepiej zarządzać sobą w czasie  - bo czasu nie da się pozyskać ani gromadzić. Szkolenie daje większą efektywność przy mniejszej presji własnej i otocznia. Multitasking, znajomość własnej krzywej efektywności oraz techniki zarzadzania swoją efektywności w danej jednostce czasu powodują, że szkolenie przekłada się na realną zmianą zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
INNOWACYJNOŚĆ I KREATYWNOŚĆ
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Trening kreatywności daje nowe pomysły. Trening innowacyjności uczy jak je zastosować w praktyce. Najnowsze know how, trenerzy eksperci, warsztatowe podejście. Koncepcja treningu łączącego te dwa obszary pozwala uzyskać realne efekty – spełnienie potencjału pracowników , realne wdrożenia i podnoszenie efektywności i satysfakcji z pracy.

SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZTUKA SAVOIR VIVRE
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane